למה חשוב לחתום על הסכם מול הלקוח שלכם?

הרבה עסקים נוטים לסגור את העסקאות שלהם בעל פה, ללא שום חוזה מסודר וחתום.

המצב הזה לא בריא לעסק שלכם

הנה סיטואציה מוכרת שחוזרת על עצמה

סיימתם את השרות עבור הלקוח – אבל הלקוח לא משלם

אתם נותנים לו תזכורת אחת ועוד אחת – והוא מתחמק מכם בכל מיני תירוצים שונים ומשונים

איפה זה שם אתכם? במצב שבמקום להתעסק בעסק שלכם ובצמיחה שלו אתם "מכבים שריפות" כל היום מול לקוחות שלא משלמים

מתחילים להתנצח, אתה חייב לי ככה וסיכמנו ככה, אתם לא מקבלים את הכסף שלכם בזמן,  התזרים צולע, זה חייב לכם 1000 ₪ וההוא חייב לכם 5000 שח ומכאן ועד להתמוטטות העסק המרחק קצר!

מספיק שיש לכם 5 לקוחות כאלה בחודש -אין ראש שקט לנהל נטו את העסק.

לא חבל?

לא צריך לפחד להחתים לקוח על הסכם– אל תדאגו – הוא לא ייבהל ויברח!

ההפך – זה מראה על מקצועיות ועל רצינות 

חוזה לא חייב להיות מלחיץ עם מלא עמודים ומנוסח בשפה משפטית גבוהה שאף אחד לא מבין אלא שזה יכול להיות כתוב בגובה העיניים, אבל מסודר ועם גבולות ברורים.

לפעמים משפט אחד –מסדר תסבוכת שלמה 

צריך להבין שמה שברור ומובן לנו לא תמיד מובן לצד השני ומכאן מתחילות בעיות וסיטואציות לא נעימות

אז הסכם התקשרות מול לקוח

על מה אנחנו מדברים בעצם?

מדובר בהסכם שמגדיר גבולות ומסדיר מה ההתחייבות של כל צד

ההסכם יכלול בין היתר, הגדרה מדויקת של השרות שאנחנו מספקים 

מהי עלות השרות? אופן התשלום, האם אתם לוקחים מקדמה – האם במקרה של ביטול היא תוחזר? 

מומלץ מאוד לחשוב על בעיות שעלולות להתרחש מול הלקוח ולתת להן פתרונות במסגרת ההסכם

לדוגמא – בונת אתרים  – יש תמיד מספר של סבבי תיקונים

אם הנושא לא יוגדר מראש – יכול להיות מצב שבו אותה בונת אתרים מוצאת את עצמה רק מתקנת ומתקנת במשך חודשים ארוכים 

ולכן, במקרה הזה מומלץ להגדיר מראש – עד 3 סבבי תיקונים וכל סבב נוסף כרוך בתשלום.

הסכם התקשרות מונע חילוקי דעות, מונע מצבים של חוסר הבנה ומסדיר זמנים לקבל את הכספים שלכם בזמן.

דנית אוזן – משרד עורכי דין, הינו בעל מומחיות בניסוח הסכמי התקשרות, תוך מזעור סיכונים ושמירה על הזכויות והאינטרסים שלכם. 

דנית אוזן – משרד עורכי דין, 053-4449833

המעטפת המשפטית שלכם

*כל האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי*

דילוג לתוכן