מהי בדיקת בעלות ?

לפני שמתקדמים במשא ומתן, הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לבדוק את מצב הזכויות בנכס.

הבדיקה המקדמית הזו מאפשרת לבדוק את הזהות של מוכרי הנכס, מה המעמד שלהם מבחינת הזכויות בנכס וקיום הערות אזהרה.

בדיקה כזו יכולה להתבצע בשלושה סוגי מרשמים:

לשכת רישום מקרקעין / טאבו – נסח טאבו מראה לנו על שם מי הנכס רשום וכן הוא מראה לנו את שטח הנכס, מה מוצמד אליו ואילו סוגי הערות אזהרה קיימים.

חברה משכנת – אם רישום הבעלות לא הושלם בטאבו, יש לבדוק את מצב הזכויות מול חברה משכנת שאחראית על כל רישום הזכויות עד להשלמת התהליך בטאבו. במרבית המקרים, חברה משכנת היא חברה קבלנית שבנתה פרויקט חדש ומייצג אותה משרד עורכי דין. אישור הזכויות שמתקבל מהחברה המשכנת מתאר את הנכס, זהות בעליו ואם קיימים עיקולים, שעבודים, התחייבות.

רשות מקרקעי ישראל –גוף המנהל את הקרקעות השייכות לישראל. אם הנכס רשום ברשות, יש להוציא אישור זכויות שיתאר לנו את המקרקעין, מי בעלי הזכויות, מהי מהות הזכות, שעבודים ופעולות הרשומות במקרקעין.

ביצוע בדיקת הבעלות משפיע באופן ישיר על הצלחת עסקת המכר ולכן, חשוב מאוד להקפיד ולבצע זאת באמצעות עורך דין מקצועי ומיומן שימליץ לכם האם ניתן יהיה להתקדם בעסקה או שעדיף יהיה לחפש נכס אחר.

משרד עו"ד דנית אוזן נותן ליווי משפטי שוטף בעסקאות מקרקעין – מכירה/רכישה/השכרה של דירות, נכסים מסחריים ומגרשים, תוך מתן שרות מקצועי ויסודי, שקיפות, זמינות והקפדה על יחסי אנוש מצוינים.

יחד נוביל אתכם לסיום מוצלח של העסקה

דנית אוזן – משרד עורכי דין, 053-4449833

המעטפת המשפטית שלכם

*כל האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי*

דילוג לתוכן